اکنون می دانیم که مغز نوجوان تا اواسط دهه 20 به بلوغ نمی رسد


دوستان جوان چند نژادی شاد که در حال قدم زدن در خیابان با قهوه غذای آماده لبخند می زنند
عکس از Kira Burton از Pexels.com

بنابراین اغلب ما به دلیل نوجوانی مورد آزار و اذیت مردم قرار می گیریم.

در واقع، ما حتی تا آنجا پیش می رویم که می گوییم لحظه ای که 18 ساله می شوید، بزرگسالی است.

و با این حال مؤسسه ملی بهداشت بریتانیا (NIH) می گوید که این بسیار فراتر از این است.

این در روزنامه بولدر کانتری گزارش شده است مغز نوجوان: هنوز در حال رشد است:

اگرچه جزئیات تغییرات حجم در اسکن کاملاً مشخص نیست، یافته‌ها جدول زمانی بلوغ مغز را به دوران نوجوانی و جوانی تغییر می‌دهند. از نظر حجم ماده خاکستری که در تصاویر مغز مشاهده می شود، مغز تا اوایل دهه 20 شروع به شبیه شدن به مغز بزرگسالان نمی کند.

اسکن همچنین نشان می دهد که قسمت های مختلف قشر با سرعت های متفاوتی بالغ می شوند. نواحی مرتبط با عملکردهای اساسی‌تر ابتدا بالغ می‌شوند: آن‌هایی که برای مثال در پردازش اطلاعات حواس و کنترل حرکت دخیل هستند. بخش‌هایی از مغز که مسئول کنترل بیشتر از بالا به پایین، کنترل تکانه‌ها و برنامه‌ریزی رو به جلو هستند – نشانه‌های رفتار بزرگسالان – از آخرین بخش‌هایی هستند که می‌میرند.

به گفته دکتر ایگور اسملیانسکی، متخصص مغز و اعصاب و متخصص مدیریت درد در ناکسویل، تنسی، به نقل از خط سلامت: “بیشتر مغزها تا سن 23 تا 25 سالگی به بلوغ کامل نمی رسند.”

اما این حتی دیوانگی است. بخش متفکر مغز (قشر جلوی مغز) تا سن 25 سالگی به طور کامل رشد نمی کند.

این برای بسیاری از محصولات دولتی و غیردولتی، عمدتاً در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، که بر روی افراد 18 تا 35 ساله تمرکز دارند، کمی شوک به سیستم وارد می کند.

البته مناصب دولتی که عمدتاً وارداتی بودند و مرزهای قانونی را تعیین می کردند، برای مناصب قانونی بودند. در اکثر کشورهای جهان، سن قانونی رضایت 16 سال است (زیمبابوه قصد دارد سن خود را به 18 سال برساند)، اما این بدان معنا نیست که سن، سنی است که یک فرد کاملاً رشد کرده است.

نوار کناری: نظرسنجی جمعیت جهان بیان می کند که در حالی که سن رضایت در سراسر جهان بین 11 تا 21 سال است، شایع ترین محدوده سنی 14 تا 16 سال است. این یک داستان برای یک روز دیگر است.

این فقط یک موقعیت قانونی است، بدون داده های واقعی. این نشان نمی دهد که فرد از نظر علمی بالغ است. فقط تصمیم می گیرد که چه کسی می تواند رانندگی کند، مشروب بخورد، رای دهد و کار کند.

مطمئناً در برنامه‌هایی که برای افرادی طراحی شده‌اند که از نظر رشد مناسب هستند، فکرهای زیادی انجام شود.

و آیا این بدان معناست که دنیای محافظه‌کاری فزاینده‌ای که ما در 8-10 سال گذشته در آن زندگی می‌کردیم حتی محافظه‌کارتر خواهد شد و دروازه‌ها و دفاع‌های بیشتری بر اساس «عقل جدید» خواهد داشت؟

اگر والدین هستید، مقالات Healthline و Bordercountry را که در بالا پیوند داده شده اند، بررسی کنید.

به 790 مشترک دیگر بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید