هودا که راه را برای رئیس هیئت مدیره هاریانا باز می کند، خود از شرکت در انتخابات لوک سبها خودداری کرده است.


در حالی که BJP نامزدهای هر 10 کرسی لوک سبها را در هاریانا اعلام کرده است، کنگره با جناح گرایی دست و پنجه نرم می کند. حتی پس از چندین دور از جلسات کمیته بررسی و جلسات کمیسیون مرکزی انتخابات، کنگره هنوز قادر به نهایی کردن نامزد نیست.

اعتقاد بر این است که دلیل اصلی این امر جناحی بودن رهبران کنگره هاریانا است. در حالی که از یک سو رهبران بزرگ از شرکت در انتخابات امتناع می‌کنند، از سوی دیگر، بوپیندر سینگ هودا، وزیر ارشد سابق، مشغول ایجاد خار در پوشش انتخابات لوک سبها است.

او می خواهد پسرش دیپندرا هودا از رهتک رقابت کند و خودش هم می خواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. با این حال، آنها برای بلیط های Lok Sabha برای Kumari Selj و Kiran Chaudhary لابی می کنند تا مسیر آنها به Vidhan Sabha پاک شود. نباید در مقابل او مدعی وجود داشته باشد که بتواند موقعیت او را به عنوان وزیر ارشد تهدید کند.

کنگره می خواهد به رهبر ارشد کیران چوداری از کرسی بهیوانی-ماهندراگاره لوک سبها بلیط بدهد. اما Kiran Chowdhary می خواهد خودش در انتخابات مجلس شرکت کند و دخترش Shruti Chowdhary را به میدان بگذارد. از سوی دیگر، هودا در تلاش است تا اطمینان حاصل شود که کوماری سلجا نیز به جای انتخابات ویدان صبها، در انتخابات لوک سبها شرکت کند. بلیط شلی از صندلی Sirsa Lok Sabha قابل اعتماد است. پیش از این شلیها نیز تمایل خود را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به جای انتخابات لوک سبها ابراز کرده بود.

کیران چاودری اخیراً با سونیا گاندی رهبر کنگره در دهلی ملاقات کرد. پس از آن، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه کیران چوداری ممکن است از کرسی بهیوانی-ماهندراگاره رقابت کند، وجود داشت. اگرچه MLA Rao Dhan Singh نیز در حال رقابت با بلیط است، او در هیچ مقایسه ای با Kiran Chaudhary قابل مقایسه نیست. هودا که داخل نشسته است نیز از کیران می خواهد که در انتخابات لوک صبها شرکت کند.

حامیان کنگره هاریانا در انتخابات 2019 لوک سبها شکست خوردند. همچنین دارای دو پدر و پسر بوپندرا هودا و دیپندرا هودا است. بوپندرا هودا از Sonepat و Dipendra از Rohtak Lok Sabha مسابقه دادند. کوماری سلجا از آمبالا جنگید و همچنین شکست خورد. Shruti Chaudhary دختر Kiran Chaudhary از Bhiwani-Mahendragarh شکست خورد.

رندیپ سورجوالا که نزدیک به کیران و شلجا است نیز از رهبران ارشد هاریانا است. کنگره به طور مداوم Surjewala را از سیاست هاریانا دور نگه داشته است. سورجوالا در طول انتخابات پارلمانی در ایالت های دیگر پست رئیس را بر عهده داشت. اکنون کنگره او را از راجستان به راجستان فرستاد http://PUBLICNEWSUPDATE.COM

دیدگاهتان را بنویسید