این قوانین مانع از انتخاب امریتپال سینگ خواهد شد


در بین انتخابات لوک سبها، کرسی خدورصاحب در پنجاب موضوع بحث های زیادی است. در واقع، بر اساس قانون امنیت ملی (NSA)، آمریتپال سینگ، رئیس جمهور واریس پنجاب، که در زندان دیبروگره به سر می برد، اعلام کرده است که به عنوان یک نامزد مستقل از خدور صاحب رقابت خواهد کرد. بزرگترین سوالی که در ذهن مردم وجود دارد این است که آیا آمریتپال سینگ با وجود اینکه NSA است می تواند در انتخابات شرکت کند؟

به گفته کارشناسان، NSA مانع از شرکت هیچ کسی در انتخابات نمی شود، اما آمریتپال سینگ ممکن است با بسیاری از خطرات دیگر نیز روبرو شود. اول از همه، آمریتپال سینگ گفت که او به قانون اساسی هند اعتقادی ندارد، اما در هنگام ثبت اسناد نامزدی خود برای انتخابات، باید نامزدی خود را پس بگیرد و به قانون اساسی سوگند یاد کند.

اگر پلیس پنجاب او را بازگرداند، او نمی تواند در انتخابات شرکت کند

بزرگترین نقص در این است که اگر پلیس پنجاب آمریتپال سینگ را بازداشت کند، نامزدی او ممکن است لغو شود. اگر پلیس پنجاب آمریتپال سینگ را در ارتباط با پرونده های ثبت شده در جالاندهار و امریتسار بازداشت کند، او در بازداشت سرپرست زندان باقی نخواهد ماند، اما سرپرست زندان این اختیار را دارد که در حین ارائه اسناد نامزدی سوگند یاد کند. بنابراین، نامزدی امریتپال سینگ بدون سوگند قابل قبول نیست.

قبل از نامزدی باید یک حساب بانکی جدید افتتاح شود

آمریتپال سینگ باید یک روز قبل از تکمیل فرم نامزدی که از آن هزینه های انتخابات پرداخت می شود، یک حساب بانکی جدید باز کند. به گفته کارشناسان، باز کردن یک حساب بانکی جدید در زندان برای امریتپال سینگ نیز دشوار خواهد بود. کارشناسان می گویند که آمریتپال سینگ در هر مرحله، از نامزدی گرفته تا تأیید هزینه های انتخابات، با چالش هایی روبرو خواهد شد، زیرا قانون نمایندگی مردم در سال 1950 لازم الاجرا شد و در سال 1980 اصلاح شد، بنابراین او به نظر نمی رسد اجازه پشتیبانی فنی را نمی دهد. اجازه کنفرانس ویدئویی و غیره را نمی دهد.

این رهبران از زندان نیز در انتخابات شرکت کردند

این اولین بار نیست که یک رهبر از زندان در انتخابات شرکت می کند. قبل از آن، در سال 1998، سیمرانجیت سینگ مان از زندان تارن تاران در انتخابات شرکت کرده بود و برنده شد. جدای از این، مختار انصاری سیاستمدار تبدیل شده در سه انتخابات در مائو از زندان پیروز شد. به طور مشابه، لالو پراساد یاداو، رئیس RJD نیز از زندان برنده انتخابات شد. http://PUBLICNEWSUPDATE.COM

دیدگاهتان را بنویسید