اخبار مهم هواشناسی این اداره برای غرب اخطاریه دیگری برای اختلالات صادر کرده است، از وضعیت آب و هوا تا 6 فروردین مطلع شوید.


در بسیاری از نقاط کشور، آب و هوا دائما در حال تغییر است. در برخی نقاط هوا بسیار گرم است و در بسیاری از نقاط باران و تگرگ باعث ویرانی شد. انتظار می‌رود که ناآرامی جدید غربی در جامو و کشمیر در 23 آوریل رخ دهد و تا 23 آوریل در نواحی بالا بارش باران و برف ملایم را به همراه داشته باشد.

آشفتگی دیگری تا 26 آوریل به هیمالیاهای غربی خواهد رسید. این اختلال همچنین تشکیل گردش سیکلونی را تسریع خواهد کرد. به همین دلیل در شمال غرب هند از جمله پنجاب، هاریانا، غرب اوتار پرادش و راجستان رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی هند (IMD)، شرایط آب و هوایی مهم در روزهای آینده مناطق مختلف هند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنگال غربی و اودیشا امروز همچنان دمای خنک را تجربه خواهند کرد و پس از آن به تدریج کاهش خواهد یافت.

در همین حال، شمال شرق هند احتمالا تا 24 آوریل شاهد بارش های شدید همراه با رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. به طور مشابه، رعد و برق و بادهای رگباری در مرکز و جنوب هند در 22 آوریل محتمل است.

بر اساس گزارش IMD، بخش‌هایی از هند در روز شنبه گرمای شدیدی را تجربه کردند که حداکثر دمای آن در بسیاری از مناطق بین 40 تا 46 درجه سانتی‌گراد بود. به گفته اداره هواشناسی، چاتیسگر، جارکند، اودیشا و گنگتیک غربی بنگال گرمای شدیدی را در طول روز تجربه کردند.

این دومین مرحله از موج گرمای جاری است که بخش‌هایی از اودیشا، جارکند و بنگال غربی گنگتیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مرحله اول بخش هایی از تلانگانا، آندرا پرادش، تامیل نادو و گجرات تحت تاثیر قرار گرفتند. بیشینه دمای هوا در روز شنبه در برخی نقاط 7 تا 8 درجه بالاتر از حد نرمال بود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی Skymet، احتمال بارش باران و برف در جامو و کشمیر، لاداخ، گیلگیت-بالتستان، هیماچال پرادش و اوتاراکند طی 24 ساعت آینده از 22 تا 26 آوریل وجود دارد. طوفان، رعد و برق و بادهای تند (30 تا 40 کیلومتر در ساعت) احتمالاً بین 22 و 23 آوریل در شمال پنجاب، شمال هاریانا رخ خواهد داد. http://PUBLICNEWSUPDATE.COM

دیدگاهتان را بنویسید