بخش خلاق زیمبابوه در مورد دزدی محتوا سخت است


ما از Jemsana GM MultiChoice Zimbabwe تشکر می کنیم
Siyabulela Jemsana GM MultiChoice Zimbabwe PIC: شامل

اقتصادهای آفریقا، از جمله زیمبابوه، در مواجهه با دزدی گسترده فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، موسیقی، نرم‌افزار، آثار ادبی و سایر محتوای خلاقانه، میلیون‌ها دلار درآمد از دست می‌دهند. شورای ملی هنر زیمبابوه با همکاری MultiChoice Zimbabwe (MCZ) برای افزایش آگاهی نسبت به این بلا و جلوگیری از آن، کارگاه آموزشی مبارزه با دزدی دریایی را در این ماه برگزار کرد.

سیابوللا جیمسونا، مدیر کل MultiChoice زیمبابوه، می‌گوید برآوردهای کنونی هزینه جهانی دزدی محتوا را سالانه 71 میلیارد دلار آمریکا نشان می‌دهد. این مقدار هر سال افزایش می یابد زیرا دزدان دریایی محتوا در تلاش های کپی و اشتراک گذاری غیرقانونی خود پیچیده تر می شوند و مصرف کنندگان همچنان برای سرگرمی به محتوای غیرقانونی روی می آورند.

کپی و به اشتراک گذاری غیرقانونی محتوا، از جمله فیلم ها و برنامه های تلویزیونی از سایت های تورنت، معیشت میلیون ها نفر را تهدید می کند و آینده صنایع خلاق را در سراسر جهان تضعیف می کند. این ضرر عظیم درآمد از تولید ناخالص داخلی کل مناطق جغرافیایی بیشتر است! جیمسونا توضیح می دهد که زیمبابوه از این امر در امان نمانده است و بخش های خلاق ما در رنج هستند.

بازیگران محلی، بازیگران زن، تهیه کنندگان، کارگردانان، صدابرداران، فیلمبرداران و همه افرادی که در صنایع خلاق ما دخیل هستند، وقتی دزدان دریایی محتوا را می دزدند ضرر می کنند. دزدی دریایی علاوه بر بخش فیلم و تلویزیون، نرم افزار، موسیقی، ادبیات و سایر زمینه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر مانع از گفتن داستان های خودمان توسط خلاقان زیمبابوه می شود و تأثیر مخربی بر اقتصاد زیمبابوه دارد.

زیمبابوه خانه یک بخش خلاق غنی و پویا با پتانسیل عظیم برای رشد است. با این حال، دزدی دریایی این پتانسیل و رشد واقعی را تضعیف می کند. «شیوع دزدی دریایی را می توان به تعدادی از عوامل توانمندکننده، از جمله کمبود و هزینه بالای محصولات اصلی، فقر، شبکه های توزیع ضعیف، سیستم قضایی کند، و فناوری های دیجیتال جدید که به راحتی اجازه تولید غیرقانونی و انبوه حق چاپ را می دهد نسبت داد. آثار محافظت شده است.”

MCZ به عنوان پیشرو در سرگرمی‌های ویدیویی محلی و بین‌المللی، مدت‌هاست که از طریق کانال‌های تلویزیونی و پلت‌فرم‌های دیجیتال خود به موضوع محتوای غیرقانونی با مخاطبان زیمبابوه پرداخته است و آگاهی را در مورد این جرم و نحوه جلوگیری از قربانی شدن مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

MCZ همچنین یکی از اعضای Partners Against Piracy است، یک کمپین پان آفریقایی که به طور خاص برای مبارزه با دزدی دریایی، حمایت از صنایع تولید محتوا و محافظت از افراد خلاق از دست دادن شغل خود به دلیل دزدی دریایی ایجاد شده است.

با توجه به اینکه MCZ در خط مقدم مبارزه با دزدی دریایی محتوا قرار دارد، منطقی است که NACZ با پخش کننده همکاری کند و برای اطمینان از تأثیر بیشتر بر تلاش های ضد دزدی دریایی زیمبابوه با یکدیگر همکاری کند.

کارگاه آتی ضد دزدی دریایی درست بعد از روز جهانی مالکیت معنوی در 26 آوریل 2024 و به عنوان بخشی از ماه فرهنگی که NACZ هر ماه می جشن می گیرد، برگزار می شود. موضوع ماه فرهنگ امسال فرهنگ ما است: آجر به آجر زیمبابوه بسازیم که نشان دهنده تلاش ملی برای اجرای استراتژی توسعه ملی است. بر همین اساس، کارگاه آموزشی مبارزه با دزدی دریایی با موضوع: فرهنگ یادگیری: ساختن بخش خلاق زیمبابوه در آجر، در راستای موضوع ماه فرهنگ برگزار می شود.

هدف این کارگاه افزایش آگاهی از مالکیت معنوی و دزدی دریایی در بخش هنر و فرهنگ است و هنرمندان نوظهور و جریان اصلی و سهامداران کلیدی در صنایع فرهنگی و خلاق را هدف قرار می دهد.

بر اهمیت همکاری عمومی و خصوصی در مبارزه با دزدی دریایی و حمایت از حق چاپ نیز تاکید خواهد شد.

دزدی دریایی یک تهدید قانونی برای صنعت است و باید اقدامات فوری برای متوقف کردن دزدان دریایی و محافظت از حقوق سازندگان و ارائه دهندگان محتوا انجام شود. این اقدام باید با تلاش مشترک سازمان های دولتی، تجارت سرگرمی و همه متخصصان شاغل در صنایع خلاق صورت گیرد.

این اولین کارگاه، که به طور مشترک توسط NACZ و MultiChoice زیمبابوه برگزار شد، توسط انجمن حقوق موسیقی زیمبابوه (ZIMURA) و بنیاد جشنواره بین‌المللی فیلم زیمبابوه (ZIFFT) حمایت می‌شود. این نوید می دهد که راه طولانی را در جهت آموزش عمومی در مورد جدی بودن این مشکل و محافظت بهتر از هنرمندان ما طی کند.»

این رویداد در هتل کرستا جیمسون در 7 آوریل 2024 برگزار خواهد شد.

به 793 مشترک دیگر بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید